Blog

Z ŻYCIA NASZEGO BIURA – DWIE HISTORIE O TYM, JAK SKUPUJEMY MIESZKANIA.

Pamiętacie nasz ostatni wpis dotyczący skupu mieszkań? Dzisiaj chcielibyśmy zaprezentować Wam dwa ciekawe przykłady transakcji z ostatnich miesięcy, w których pomogliśmy naszym klientom w uciążliwej sprzedaży mieszkania.

Pierwszym z nich była sytuacja, gdzie zgłosił się do nas klient, który jako jeden z kilku spadkobierców wszedł w posiadanie mieszkania w Bełchatowie. I teoretycznie w całej historii nie byłoby nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, że pozostali spadkobiercy przebywali poza granicami kraju – i nie zamierzali do Polski wrócić, co znacznie komplikowało sprawę.

Klient miał zatem problem ze sprzedażą – bo mimo atrakcyjnego mieszkania, mało kto po usłyszeniu, że sytuacja mieszkaniowa wymaga uregulowania wielu kwestii, był nadal zainteresowany zakupem. A wspomnianych kwestii wymagających organizacji było wiele – chociażby postępowanie spadkowe, następnie organizacja całego szeregu formalności do sprzedaży, pełnomocnictw i wreszcie oczekiwanie na ostateczne uregulowanie kwestii własności w księdze wieczystej.

Nasz klient oprócz tego, że był człowiekiem niezwykle zajętym, był także po prostu zmęczony całym przebiegiem sytuacji. Kiedy finalnie trafił do naszej firmy, pomogliśmy mu w organizacji formalności, a także wykazując się dużą dozą zaufania powierzyliśmy mu wysoki zadatek. Uzbrojeni w wielotygodniową cierpliwość, oczekiwaliśmy momentu finalnego uregulowania stanu prawnego.

Dzięki takiemu rozwiązaniu, klient sprawnie sprzedał mieszkanie i pozbył się związanego z nim kłopotu. Nie zraziła nas niejasna sytuacja prawna mieszkania, a także długie oczekiwanie na nieruchomość. Działamy zawsze elastycznie, tak aby obie strony transakcji były zadowolone z jej przebiegu.

Drugą sytuacją wartą przytoczenia jest historia naszej klientki, która trafiła do nas w bardzo kryzysowym momencie – w samym środku remontu swojego mieszkania. Okazało się bowiem że w wyniku nieszczęśliwych zdarzeń, a także niedoszacowania przez nią budżetu inwestycji, została przez życie w zasadzie postawiona pod ścianą. Znalazła się w sytuacji wręcz patowej – nie dało się w nieruchomości ani mieszkać, ani też jej sprawnie sprzedać. Sam proces sprzedaży to przecież z reguły wiele tygodni, a ekipa remontowa nie będzie czekała tyle czasu na nowego właściciela, żeby wznowić pracę. Wiązałoby się to także z degradacją stanu mieszkania i spadkiem jego wartości – mało co bowiem działa tak niekorzystnie na stan nieruchomości, jak przerwany w połowie (i wznowiony dopiero to kilku miesiącach) remont.

Dzięki temu, że posiadamy własne ekipy remontowe, mogliśmy pozwolić sobie na błyskawiczny zakup, a nasz zespół remontowy przystąpił do pracy niemal natychmiast. Cała transakcja trwała zaledwie niecały tydzień. W ten sam dzień, w którym klientka do nas zadzwoniła, obejrzeliśmy mieszkanie i wpłaciliśmy wysoki zadatek. Akt notarialny i zapłata całej kwoty odbyły się kilka dni później.

Co te historie oznaczają dla Ciebie?

Przytaczając te dwa przykłady chcieliśmy pokazać, że niezależnie od tego, jak nietypowa będzie sytuacja Twoja i Twojego mieszkania, zawsze elastycznie podchodzimy do naszych klientów. I niezależnie także od tego, jakimi wadami prawnymi nieruchomość byłaby obciążona, czy jak bardzo byłaby zadłużona – zawsze jesteśmy gotowi do tego, aby sprawnie zorganizować transakcję tak, aby gotówka znalazła się na Twoim koncie w zaledwie kilka dni.

Jeżeli utknąłeś w miejscu ze sprzedażą swojego mieszkania – daj nam o sobie znać w zakładce „kontakt”. Pomożemy Ci wyjść z impasu i zaproponujemy najlepszą możliwą ofertę cenową za Twoją nieruchomość.

Więcej

WAŻNE ZMIANY DLA WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH MIESZKANIAMI OD DEWELOPERA!

Całkiem niedawno w Dzienniku Ustaw została opublikowana nowelizacja tak zwanej ustawy deweloperskiej- czyli ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego. Niesie ona ze sobą szereg zmian, które zarówno konsumenci, jak i deweloperzy odczują już w połowie przyszłego roku- a dokładnie, od lipca 2022. Jakie konkretnie zmiany wprowadza nowelizacja, a także co to oznacza dla wszystkich zainteresowanych mieszkaniami z rynku pierwotnego- o tym w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Uregulowanie umowy rezerwacyjnej.

Pierwsza i to dość znacząca zmiana- dotyczy kwestii uregulowania tak zwanej umowy rezerwacyjnej. Zawarcie umowy rezerwacyjnej było pierwszym krokiem dokonywanym w celu zakupu własnego „M” od dewelopera. Polegała ona na tymczasowym wycofaniu lokalu ze sprzedaży, w zamian za określoną przez dewelopera opłatę rezerwacyjną. Dotychczas była ona umową nienazwaną i była podpisywana na podstawie swobody zawierania umów- jej definicji na próżno było szukać w ustawie deweloperskiej, kodeksie cywilnym czy ustawie o gospodarce nieruchomościami. Po nowelizacji, dewelopera będzie obowiązywało kilka istotnych aspektów w kontekście umowy rezerwacyjnej:

– umieszczenie w umowie danych takich jak: dokładne określenie stron umowy, daty jej zawarcia, okresu wycofania mieszkania z oferty, a także wszelkich informacji na temat lokalu

–  wysokość opłaty rezerwacyjnej będzie wynosiła maksymalnie jeden procent wartości nieruchomości określonej w prospekcie informacyjnym

– deweloper, w przypadku nieuzyskania przez klienta kredytu hipotecznego, będzie miał obowiązek zwrócić opłatę rezerwacyjną klientowi

Są to istotne, prokonsumenckie zmiany. Dotychczas zdarzało się, że deweloperzy pobierali opłatę rezerwacyjną w wysokości nawet kilku procent wartości nieruchomości, co mogło wynosić finalnie nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dodatkowo, część deweloperów nie zwracała opłat rezerwacyjnych klientom, którzy nie otrzymali kredytu hipotecznego z banku. Na zmianach zyskają zatem wszyscy konsumenci!

Utworzenie Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego i dodatkowe formalności po stronie dewelopera.

W trosce o jeszcze pełniejszą ochronę praw nabywców mieszkań, deweloperzy będą zobowiązani do przeznaczania 1% każdej wpłaty klienta na tak zwany Deweloperski Fundusz Gwarancyjny, który ma być dodatkowym zabezpieczeniem dla kupujących w przypadku kłopotów finansowych dewelopera. Dodatkowo, deweloperzy będą obciążeni dodatkowymi formalności- na przykład koniecznością uruchomienia i prowadzenia rachunków powierniczych już w momencie podpisania pierwszej umowy rezerwacyjnej. Rozszerzeniu ulegnie także sam prospekt informacyjny – deweloper będzie musiał umieścić w nim dodatkowe informacje, takie jak chociażby szkic osiedla czy dodatkowe budynki w najbliższej okolicy. Większej ochronie zostanie poddany także zakup pomieszczeń dodatkowych, jak np. komórka lokatorska czy miejsca postojowe w hali garażowej.

Więcej

CZY NA REMONT TRZEBA WYDAĆ FORTUNĘ?

Kupiłeś mieszkanie. Co dalej? 

Teraz prawdopodobnie będzie czekał Cię remont (chyba, że udało Ci się zakupić mieszkanie w stanie od razu do wejścia). 

Czy faktycznie będziesz musiał wydać na niego fortunę? 

Koszt remontu de fakto zależy od 4 rzeczy:

1. Jakość materiałów.

2. Metraż mieszkania.

3. Czas zakupu produktów.

4. Koszt ekipy remontowej.

Wiadomo, że można wybrać tańsze materiały, które niekoniecznie będą wiązały się ze złą jakością. Czasami można wyszukać świetne okazje, które pozwolą Wam na zakup sprzętu/produktów w dużo niższych cenach.

Pamiętaj, że ceny materiałów budowlanych stale rosną i warto je zakupić dużo wcześniej i przechować do czasu remontu.Jeżeli masz mniejsze mieszkanie to oczywiście na remont wydasz dużo mniej. Najważniejszym aspektem jest jednak ekipa remontowa, ponieważ tutaj nie ma co oszczędzać. Często bardzo tanie ekipy remontowe mogą źle wykończyć mieszkanie, co za tym idzie, poprawki wyjdą Cię dużo drożej. Nie mówiąc o tym, że stracisz na tym czas i nerwy.

Warto mieć ekipę z polecenia, która nie będzie mieć wygórowanych stawek.

Obecnie działam z profesjonalną, zdyscyplinowaną i rzetelną ekipą remontową, która kompleksowo zadba o Twoje mieszkanie.

Jesteś zainteresowany? Napisz do mnie 

Więcej

POPULARNE BŁĘDY PRZY SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI.

Sprzedaż nieruchomości – przecież to takie proste – mogłoby się wydawać. 

Wiele osób popełnia jednak kluczowe błędy, które mocno wpływają na decyzję zakupu nieruchomości. Wymienię Tobie 5 najbardziej popularnych błędów, które mogą skreślić Twoją szansę na szybką i owocną sprzedaż.

1. Brak przygotowania mieszkania na sprzedaż. 

Jeżeli chcesz szybko sprzedać swoje mieszkanie to należy zadbać o jego wygląd. Liczy się tylko pierwsze wrażenie, które pozostanie w głowie kupującego. Jeżeli w mieszkaniu będzie panował bałagan, zadrapania, a w kuchni spotka Was tylko cieknący kran, to większość kupujących będzie się mocno hamować z zakupem takiej nieruchomości. 

2. Podawanie zbyt wysokiej ceny. 

Jeżeli chcesz sprzedaż mieszkanie, z pewnością chcesz z niego wyciągnąć jak najwięcej pieniędzy. Niestosowanie się jednak do cen rynkowych w Twoich okolicach może skutkować tym, że bardzo długo go nie sprzedasz. Warto zapytać wtedy swojego pośrednika, aby pomógł w wycenieniu nieruchomości, abyś był zadowolony i nie podał ceny z kosmosu. 

3. Słabej jakości ogłoszenie.

Jest to pierwsze miejsce, gdzie kupujący styka się z Twoją ofertą. Kiedy umieścisz w ogłoszeniu słabej jakości zdjęcia to kupujący może nawet nie umówić się na oglądanie mieszkania. Tracisz wtedy potencjalnego klienta. Tak samo warto podać wszystkie kluczowe informacje, aby klient miał pełny ogląd oferty. 

4. Postawa właściciela mieszkania.

Pamiętaj, że nie tylko mieszkanie robi pierwsze wrażenie. Ty także jesteś odpowiedzialny za „aurę” Twojego mieszkania. Jeżeli będziesz w złym nastroju, nie będziesz otwarty dla klientów i sprawisz wrażenie zamkniętego w sobie to klienci mogą nie podejmować z Tobą dalszych rozmów. 

5. Merytoryka.

Pamiętaj, że to Ty sprzedajesz mieszkanie. Musisz być przygotowany na wiele pytań, którymi zasypią Cię kupujący. Ważne, żebyś przypomniał sobie wszystkie kluczowe informacje, wraz z remontami i opłatami.

Więcej

AGENCJA NIERUCHOMOŚCI BEŁCHATÓW- POZNAJ NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE!

Agencja nieruchomości Bełchatów Moje M Kwadrat to firma specjalizująca się w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami, doradztwie, a także przygotowywaniem nieruchomości „pod klucz” dla konkretnych klientów. Jakie korzyści wynikają ze współpracy z tą jedną z najszybciej rozwijających się agencji nieruchomości w Bełchatowie? Z czym wiąże się transakcja sprzedaży, zakupu, bądź wynajmu nieruchomości, a także jak weryfikować kompetencje pośrednika? O tym wszystkim w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!
Sprzedać nieruchomość w Bełchatowie samodzielnie, czy z pomocą agencji nieruchomości?

Jednym z głównych dylematów, przed jakim stają klienci, którzy planują sprzedać mieszkanie, dom czy działkę, jest pytanie- sprzedawać samodzielnie, czy przez agencję nieruchomości w Bełchatowie? Warto sobie odpowiedzieć na to pytanie. Co zatem zyskujemy, sprzedając z pomocą profesjonalistów?

Agencja nieruchomości Bełchatów– bezpieczeństwo transakcji.

Sprzedajemy mieszkanie samodzielnie czy aby na pewno wiemy, jakie dokumenty przygotować do prawidłowego przeprowadzenia transakcji? Szczególnie, jeśli sprzedajemy działkę, czy też dom? Dzięki skorzystaniu z agencji nieruchomości Moje M Kwadrat w Bełchatowie, odciążamy się z tej pracy i zlecamy ją profesjonalistom! Możemy zatem spać spokojnie i powierzyć kompletowanie dokumentów pośrednikowi. Co więcej, agent nieruchomości sprawdzi również stan prawny nieruchomości.

Z reguły każdy właściciel mieszkania czy domu przekonany jest, że jego nieruchomość jest wolna od obciążeń. Czasami jednak dzieje się tak, że nawet sami właściciele nie byli świadomi tego, że jest coś, co należy „wyprostować” w księdze wieczystej. I nie wynika ze złej woli- po prostu, czasami klientom zdarza się zapomnieć o wykreśleniu z czwartego działu księgi wieczystej dawno spłaconego kredytu, czy też usunięcia niepotrzebnej służebności. Agencja nieruchomości w Bełchatowie Moje M Kwadrat zadba o to za nas!

W czym może nam jeszcze pomóc pośrednik w obrocie nieruchomościami? Doradztwo!

Chcesz wiedzieć, za ile można sprzedać Twoją nieruchomość? Jak podnieść jej wartość? Jak wyglądają wszelkie procedury związane z przeniesieniem własności nieruchomości, a także z jej końcowym wydaniem nowemu nabywcy? Agencja nieruchomości Moje M Kwadrat w Bełchatowie odpowie Ci na wszystkie Twoje pytania. Możesz sprzedawać nieruchomość po raz pierwszy w życiu- to nieistotne! Od tego są profesjonaliści, którzy spędzili lata na obsłudze rynku mieszkań, domów czy gruntów.

Chcę kupić nieruchomość. Co w tym wypadku może mi zaproponować agencja nieruchomości Bełchatów Moje M Kwadrat?

Jeżeli jednak jesteś osobą, która nie planuje sprzedaży nieruchomości, tylko jej zakup- również jest dobra informacja! Profesjonalny doradca nieruchomości może wykonać dla Ciebie szereg czynności które sprawią, że możesz wiele zyskać na takiej współpracy. Po pierwsze, pośrednik może doradzić Ci w kwestiach formalno-prawnych, czy też kredytowych. Omówi z Tobą procedury, wyjaśni zawiłości związane z przeniesieniem własności nieruchomości, zagwarantuje profesjonalne wsparcie chociażby w kontekście umowy przedwstępnej niezbędnej do kredytu, a także w wielu, wielu innych kwestiach.

Co więcej, pośrednicy jako pierwsi mają wiedzę na temat tego, jakie nowe nieruchomości trafiają do sprzedaży. Przecież codziennie śledzą okoliczny rynek! Agencja nieruchomości Bełchatów Moje M Kwadrat może zatem pomóc Ci w znalezieniu nieruchomości okazyjnej, albo takiej, która jeszcze nie trafiła do „oficjalnego” obiegu i sprzedaży. To ogromna korzyść,  którą każda osoba planująca zakup nieruchomości powinna rozważyć.

Agencja nieruchomości Bełchatów– zakup inwestycyjny

A może planujesz zakup nieruchomości pod inwestycję? Wówczas, tym bardziej powinieneś rozważyć skorzystanie z usług agencji nieruchomości w Bełchatowie. Przede wszystkim dlatego, że doradcy mogą Ci podpowiedzieć, w jaki sposób zainwestować zgromadzone środki tak, aby stopa zwrotu i po prostu zysk był jak największy. W jakiej lokalizacji wybrać nieruchomość inwestycyjną, ilu pokojowe powinno być mieszkanie, które przyniesie najwięcej zysku? Wynajmować całe mieszkanie jednemu najemcy, czy może na pokoje? Krótkoterminowo, czy długoterminowo? Zarządzać najmem samodzielnie, czy zlecić to profesjonalnym firmom? O tym wszystkim możesz porozmawiać z doradcami agencji nieruchomości w Bełchatowie- Moje M Kwadrat. Z ogromną przyjemnością od lat pomagamy klientom inwestycyjnym w realizacji ich biznesowych celów, a także w zbudowaniu wolności finansowej i stałego, pasywnego dochodu.

Flipy na rynku pierwotnym i wtórnym

A możesz jesteś inwestorem, który chciałby w zdecydowanie szybszym tempie zarabiać dziesiątki tysięcy złotych na nieruchomościowych transakcjach? Nasza agencja nieruchomości w Bełchatowie posiada wieloletnie doświadczenie w obracaniu nieruchomościami, włącznie z remontami i przygotowaniem do sprzedaży. Wyszukiwanie okazji inwestycyjnych, remont i dalsza odsprzedaż to jedna z naszych specjalności. Przyjdź do nas na konsultacje, a dowiesz się, w jaki sposób można zarabiać na nieruchomościach!

Więcej

8 RZECZY, KTÓRE UŁATWIĄ TOBIE SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI.

Wiele osób, które wystawiają nieruchomości na sprzedaż, robi to pierwszy raz w życiu, dlatego przedstawiamy listę rzeczy, które z pewnością ułatwią sprzedaż nieruchomości.

  1. Naprawienie wszelkich usterek — mamy tu na myśli usterki, których naprawa nie jest zbyt kosztowna i skomplikowana, a które rzucają się w oczy.
  2. Zrobienie odpowiednich zdjęć — zdjęcia powinny być wykonane najlepiej w świetle dziennym tak, aby nieruchomość prezentowała się atrakcyjnie.
  3. Przygotowanie opisu sprzedawanej nieruchomości — opis powinien być szczegółowy i zawierać wszystkie najważniejsze informacje o nieruchomości takie jak: lokalizacja, metraż, piętro, ilość pokoi itp.
  4. Ustalenie odpowiedniej ceny — cena powinna być adekwatna do standardu, lokalizacji, jak również do cen rynkowych. Odpowiednia cena pozwoli właścicielowi szybciej znaleźć kupca.
  5. Wystawienie ogłoszenia na różnych portalach — umieszczenie ogłoszenia na kilku portalach pozwoli na trafienie do większej ilości potencjalnych kupujących.
  6. Podjęcie współpracy z pośrednikiem — skorzystanie z usług biura również w znacznym stopniu może pomóc w sprzedaży nieruchomości. Często pośrednicy posiadają swoją bazę klientów poszukujących nieruchomości, a także służą oni swoją wiedzą i doświadczeniem.
  7. Dopuszczenie możliwości negocjacji — cena nieruchomości może być lekko wyższa tak, aby istniała możliwość jej negocjacji z potencjalnym kupującym.
  8. Zebranie odpowiednich dokumentów — akt notarialny nabycia nieruchomości, zaświadczenie o braku osób zameldowanych, dokument o braku zaległości z opłatami, wypis i wyrys z rejestru budynków, gruntów, itp.

Jeżeli chcesz zdjąć z siebie te obowiązki możemy się tym zająć. Zapraszamy na niezobowiązujące spotkanie.

Więcej

ZALANIE SĄSIADA – CO DALEJ?

Złe podłączenie zmywarki, stara pralka, którą już dawno chcieliście zmienić. No, ale stało się…. Zalaliście mieszkanie, przy okazji także sąsiada, który i tak nie pałał do Was sympatią. 

Brzmi to jak straszny koszmar. Teraz musicie doprowadzić własne mieszkanie do porządku, ale także musicie wziąć pod uwagę roszczenia finansowe sąsiada. Wiadomo, że artykuły budowlane wciąż drożeją, a sąsiad nie będzie chciał iść na ugody. 

A jak Ci powiem, że możesz uniknąć takiej sytuacji, za jedynie 200 zł rocznie?

Wystarczy mieć polisę ubezpieczeniową z odpowiednimi rozszerzeniami. 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, skontaktuj się ze mną, a bardzo chętnie Ci pomogę w uniknięciu powyższych sytuacji.

Biuro Nieruchomości – Moje M Kwadrat ul. Dąbrowskiego 20f, Bełchatów, tel. 509805819

Więcej

Dlaczego warto korzystać z usługi biura nieruchomości?

Jeśli chcesz kupić lub sprzedać nieruchomość, być może zastanawiasz się, czy należy udać się do agencji nieruchomości lub spróbować przeprowadzić proces na własną rękę. Chociaż jest to z pewnością możliwe, to istnieje wiele istotnych powodów, dla których warto rozważyć pracę z agentem. W tym wpisie na blogu będziemy badać niektóre z głównych korzyści z korzystania z agencji nieruchomości.

Wiedza i doświadczenie

Agencje nieruchomości mają zespół doświadczonych i kompetentnych agentów, którzy mogą zapewnić fachowe doradztwo i porady w całym procesie zakupu lub sprzedaży. Mają głębokie zrozumienie lokalnego rynku, w tym trendów cenowych, wartości nieruchomości i demografii okolicy. Ta wiedza może być nieoceniona przy podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie lub sprzedaży nieruchomości.

Dostęp do zasobów

Pośrednicy mają dostęp do szerokiego zakresu zasobów, które mogą pomóc w zakupie lub sprzedaży nieruchomości bardziej wydajnie i skutecznie. Obejmuje to dostęp do kompleksowych baz danych dostępnych nieruchomości, narzędzi marketingowych, które pomogą Ci sprzedać nieruchomość, oraz profesjonalnych sieci, które pomogą Ci połączyć się z innymi profesjonalistami z branży.

Oszczędność czasu

Kupno lub sprzedaż nieruchomości może być czasochłonnym procesem, zwłaszcza jeśli robisz to na własną rękę. Praca z agencją nieruchomości może zaoszczędzić czas, obsługując wiele szczegółów transakcji, w tym planowanie spotkań, obsługa dokumentów i negocjacje z innymi stronami zaangażowanymi w transakcję.

Wiedza marketingowa

Jeśli sprzedajesz nieruchomość, agencja nieruchomości może pomóc w skutecznym marketingu do potencjalnych nabywców. Mogą stworzyć kompleksowy plan marketingowy, który zawiera profesjonalne zdjęcia, wirtualne wycieczki i inne strategie, aby przyciągnąć potencjalnych nabywców. To może pomóc Ci sprzedać nieruchomość szybko i za najlepszą możliwą cenę.

Ekspertyza prawna i finansowa

Transakcje na rynku nieruchomości mogą być skomplikowane i obejmować wiele kwestii prawnych i finansowych. Agencja nieruchomości może zapewnić wskazówki i wsparcie w całym procesie, zapewniając, że Państwa interesy są chronione i że wszystkie niezbędne dokumenty są prawidłowo przygotowane i złożone.

Podsumowując, praca z agencją nieruchomości może zapewnić wiele korzyści przy zakupie lub sprzedaży nieruchomości. Mają wiedzę i doświadczenie, dostęp do zasobów, mogą zaoszczędzić czas, zapewniają wiedzę marketingową i oferują wiedzę prawną i finansową. Jeśli rozważasz zakup lub sprzedaż nieruchomości, zachęcamy do kontaktu z agencją nieruchomości, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak mogą pomóc Ci osiągnąć swoje cele.

Więcej

7 najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas wyboru domu dla dużej rodziny

Wybór domu dla dużej rodziny może okazać się nie lada wyzwaniem. Osobny pokój dla każdego z domowników, być może przestronny taras lub personalizowany projekt klatki schodowej? Pod uwagę należy wziąć wiele czynników, które będą wpływać na komfort i bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców domu. Poniżej przedstawiamy siedem najważniejszych aspektów, o których należy pamiętać przy jego kupnie.

  1. Przestrzeń: Duża rodzina potrzebuje wystarczającej przestrzeni do wypoczynku, nauki czy zabawy. Zastanów się, czy dom, którego zakup rozważasz, posiada odpowiednią ilość pomieszczeń dla Was wszystkich.
  2. Układ domu: Ważne jest, aby dom miał praktyczny i wygodny układ, który umożliwi łatwe poruszanie się po nim. Sprawdź, czy wszystkie pomieszczenia są łatwo dostępne i czy układ pomieszczeń odpowiada potrzebom Twojej rodziny.
  3. Wielkość działki: Jeśli Twoja rodzina lubi spędzać czas na świeżym powietrzu, upewnij się, że dom ma odpowiednio dużą działkę, na której będziecie mogli swobodnie spędzać czas.
  4. Stan techniczny: Przed zakupem domu należy dokładnie ocenić jego stan techniczny, tak aby uniknąć kosztownych napraw i renowacji w przyszłości. Upewnij się, że wszystkie instalacje, systemy grzewcze, dach i fundamenty są w dobrym stanie.
  5. Lokalizacja: Ważne jest, aby wybrać obiekt w takim miejscu, który zapewni wygodny dostęp do szkół, sklepów, miejsc pracy i innych udogodnień. Upewnij się, że jego lokalizacja jest odpowiednia i że wszyscy będą mogli łatwo poruszać się po okolicy.
  6. Bezpieczeństwo: Zwróć uwagę na poziom bezpieczeństwa okolicy. Zastanów się nad szybkim dostępem do lokalizacji służb.
  7. Energooszczędność: W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zwraca uwagę na energooszczędność, co pomaga zmniejszyć koszty eksploatacji domu. Przy wieloosobowej rodzinie, takie rozwiązanie może sprawdzić się świetnie.
Więcej

Czy warto inwestować w nieruchomości na wynajem?

Inwestowanie w nieruchomości na wynajem to popularna strategia, która może przynieść spore zyski. Jednak, czy jest to naprawdę opłacalne i czy warto zainwestować swoje pieniądze w taki sposób?

Przede wszystkim, warto zastanowić się, dlaczego chcemy inwestować w nieruchomości na wynajem. Czy chodzi nam o stałe źródło dochodu, czy może o zabezpieczenie przyszłości dla naszej rodziny? Może po prostu chcemy wykorzystać wolne środki finansowe i zainwestować je w coś, co będzie nam przynosić zyski w przyszłości?

Kolejnym ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, to sytuacja na rynku nieruchomości. Czy ceny nieruchomości rosną, czy spadają? Jakie są trendy w branży nieruchomościowej? Warto zrobić dokładną analizę rynku przed podjęciem decyzji o inwestycji.

Inwestowanie w nieruchomości na wynajem wymaga również sporych nakładów finansowych. Trzeba pamiętać o kosztach zakupu nieruchomości, remontów, opłatach za media oraz innych kosztach związanych z utrzymaniem nieruchomości. Trzeba również zastanowić się nad sposobem finansowania inwestycji – czy będzie to gotówka, kredyt hipoteczny czy inna forma finansowania.

Warto pamiętać o kwestii lokalizacji nieruchomości. Im lepsza lokalizacja, tym większe szanse na wynajęcie nieruchomości za wyższą cenę oraz na znalezienie najemców. Zainteresowani wynajmem bardziej chętne będą osoby, którzy pracują w okolicy, studenci, a także rodziny z dziećmi, dla których ważna jest bliskość szkół, sklepów i innych istotnych instytucji.

Więcej